ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE - MAJ
MAJ
TEMATYKA:
-
POLSKA-tu mieszkam
-
KSIĄŻKA MÓJ PRZYJACIEL
-
RODZINA RAZEM SIE TRZYMA
-
BAJKI , BAŚNIE , BAJECZKI
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
-
poznanie wartości „mądrość”,
-
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi,
-
budowanie wiary we własne siły i chęci zdobywania nowej wiedzy,
-
poznanie wyglądu różnych książek, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w ich wyglądzie,
-
rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności komunikacyjnych dzieci,
-
rozwijanie ciekawości poznawczej,
-
budzenie zainteresowania książkami poprzez różne zabawy,
-
poznanie biblioteki, jej funkcji oraz zawodu bibliotekarza/bibliotekarki,
-
rozwijanie orientacji w przestrzeni,
-
nabywanie wiadomości dotyczących książek,
-
wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wycieczki,
-
zachęcanie do częstego odwiedzania biblioteki,
-
poznanie pojęcia „sensoryczna książeczka”,
-
rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
-
kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania prac,
-
poznanie różnych rodzajów książek,
-
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
-
kształcenie słownika czynnego dzieci,
-
budzenie w dzieciach chęci szukania mądrości w książkach,
-
poznawanie wybranych utworów z kanonu literatury dziecięcej (bajki i baśnie),
-
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
-
rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
-
poznanie roli księgarni,
-
rozwijanie umiejętności rozwiązywania prostych zadań tekstowych,
-
rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości,
-
wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki do księgarni,
-
rozwijanie sprawności motorycznej i tężyzny fizycznej,
-
rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i nazywania jej nastroju,
-
poznanie sposobów zaprezentowania wiadomości zdobytych w trakcie realizacji projektu „Książka”,
-
rozwijanie inwencji twórczej, wyobraźni i myślenia,
-
zachęcanie do samodzielnego działania, zgodnej współpracy i przełamywania lęku przed publicznym wystąpieniem,
-
poznanie roli i wartości rodziny,
-
rozwijanie umiejętności nazywania i rozmawiania o emocjach,
-
poznanie roli poszczególnych członków rodziny,
-
rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania,
-
wzmacnianie więzi rodzinnych