Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec
Czego Malinki będą uczyć się w marcu?
- Prehistoryczny świat.
- W kinie i w teatrze.
- Przebudzenie po zimie.
- Od kurnika do świątecznego koszyka
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
Zapoznanie z zawodem archeologa, paleontologa
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich
wprowadzenie litery j, J, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
utrwalanie nazw zawodów: archeolog, paleontolog
poszerzenie wiadomości o dinozaurach, doskonalenie umiejętności matematycznych w tym kodowanie, przeliczanie
układanie rytmów, utrwalanie figur geometrycznych
zabawy badawcze- wyciąganie wniosków, wykonywanie prac plastycznych z różnych dostępnych materiałów z recyklingu oraz prac przestrzennych
uczestniczenie w zabawach sensorycznych, zabawach dramowych
poszerzenie wiedzy o kinie i teatrze
wprowadzenie litery z, Z - ćwiczenia analizy słuchowej i odwzorowywania , grafomotoryka
zapoznanie z monetami i banknotami, doskonalenie umiejętności przeliczania pieniędzy,
rozwijanie umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych ( rząd, miejsce )
poszerzenie wiadomości na temat widowni w kinie i w teatrze
poznanie piosenki "W sali kinowej", " Magia kina"
tworzenie teatrzyku, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, stymulowanie zmysłów
poznanie cech starego kina ( niemych, czarno-białe filmy), wprowadzenie litery g,G
zapoznanie ze znaczeniem przysłowia " W marcu jak w garncu", utrwalanie nazw zjawisk przyrodniczych, zapoznanie z określeniem ubieranie na cebulkę
Zapoznanie z pracą i życiem na wsi, utrwalanie nazw zwierząt gospodarskich, oraz budynków w których mieszkają,
utrwalanie wiedzy na temat domowych zwierząt, kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury, utrwalanie kształtu poznanych liter, rozwiązywanie zagadek
Quiz utrwalający wiadomości na temat wiosny, zabawy z muzyką klasyczną z cyklu Cztery pory roku " Wiosna" A. Vivaldiego,
gra na instrumentach muzycznych bum, bum rurkach
nauka tworzenie tabeli pogodowej, zapoznanie z urządzeniami do pomiaru temperatury oraz siły i pomiaru wiatru
zapoznanie z tradycjami Świąt Wielkanocnych
zapoznanie z technikami ozdabiania jajek i ich nazwami , utrwalanie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury, religie i zwyczaje
utrwalanie cech wielkościowych , utrwalanie nazw członków ptasich rodzin, umiejętność tworzenia zbiorów, kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami ,rozwijanie sprawności fizycznej