Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik

Czego Malinki nauczą się w październiku?

 

Tydzień 1: Jesień w sadzie.

 

Tydzień 2: Jesień w ogrodzie.

 

Tydzień 3: Jesienny krajobraz.

 

Tydzień 4: Deszczowa pogoda.

 

Umiejętności dziecka:

 

  • Poznanie nazw niektórych owoców dojrzewających jesienią
  • Poznawanie nazw niektórych drzew owocowych
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikacji
  • Kształtowanie umiejętności odwzorowywania
  • Poznanie zwyczajów życia jeżów
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • Wyrabianie postawy szacunku do osób pracujących w sadownictwie
  • Wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • Umiejętności przeliczania, tworzenia zbiorów
  • Rozwijanie świadomości ciała i jego położenia w przestrzeni
  • Rozumienia pojęcia „wstyd”
  • Sensoryczne poznawanie liści
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • Uczestniczenie w zabawach badawczych
  • Kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej
  • Rozumienie pojęcia „troska”
  • Doskonalenie umiejętności wyrażania troski o ludzi i rośliny
  • Rozwijanie empatii , uczenie się udzielania wsparcia emocjonalnego
  • Rozpoznawanie i układanie litery A, a
  • Poznanie kształtu litery I, i, rozpoznawanie jej
  • Wprowadzenie litery E, e
  • Przygotowanie do umiejętności czytania i pisania
  • Rozwijanie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego
  • Rozwijanie analizy sylabowej
  • Określenie głoski w nagłosie
  • Rozpoznawanie jadalnych części roślin
  • Odróżnianie roślin, które rosną pod ziemią, a które nad ziemią
  • Umiejętność formułowania hipotez
  • Poznawanie niektórych warzyw i ich właściwości
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw: skórki, pestek, miąższu
  • Wie, że ruch na świeżym powietrzu sprzyja zdrowiu
  • Odróżnianie środowiska parku i lasu
  • Rozwijanie logicznego myślenia
  • Doskonalenie percepcji słuchowej
  • Rozwianie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząt
  • Rozwijanie umiejętności pracy w parach, oraz współpracy
  • Rozwijanie sprawności manualnej
  • Rozpoznawanie cyfry 2 i 3
  • Określenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby
  • Utrwalenie informacji o skarbach jesieni
  • Przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią
  • Rozwijanie umiejętności określania emocji
  • Poznanie niektórych właściwości wody
  • Utrwalenie wiedzy o tym skąd biorą się kałuże
  • Utrwalenie informacji i deszczowej, jesiennej pogodzie
  • Utrwalenie zasad bezpieczeństwa
  • Ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wiersz: „Pomidor” J. Brzechwa

Pan pomidor wlazł na tyczkę

I przedrzeźnia ogrodniczkę

Jak pan może Panie pomidorze?

Oburzyło to fasolkę:

A ja Panu nie pozwolę!

Jak Pan może ,

Panie pomidorze?

Groch zzieleniał aż ze złości:

Że też nie wstyd jest waszmości!

Jak Pan może Panie pomidorze?

Rzepa także go zagadnie:

Fe! Niedobrze! Fe nieładnie!

Jak Pan może Pnie pomidorze!

Rozgniewały się warzywa:

Pan już trochę nadużywa.

Jak Pan może Panie pomidorze

Pan pomidor zawstydzony,

Cały zrobił się czerwony

I spadł wprost ze swojej tyczki

Do koszyczka ogrodniczki.