ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE- Wrzesień
WRZESIEŃ
TEMATY TYGODNIA:
1.W przedszkolu.
2.Oto ja.
3.Moja droga do przedszkola.
4. Jesień w parku, w lesie.
Dziecko wie i potrafi:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poszerzanie wiadomości o Polsce, wiedzy o bezpieczeństwie oraz na temat jesieni,
- wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego,
- doskonalenie umiejętności przeliczania, klasyfikowana, porównywania liczebności, zbiorów, układania rytmów,
- przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
- doskonalenie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności skupienia się podczas działania,
- zapoznanie z kącikami tematycznymi znajdującymi się w przedszkolu,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas korzystania z urządzeń znajdujących się na placu przedszkolnym,
- rozwijanie koncentracji i uwagi,
- rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
- wprowadzenie pojęcia głoska.
- utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
- przypomnienie nazw części ciała,
- kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, orientacji przestrzennej,
- rozpoznawanie podstawowych zmysłów,
- rozwijanie wrażliwości: muzycznej, wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej,
- przedstawianie emocji w zabawach dramowych,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- poznawanie zasad ruchu drogowego,
- zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym,
- zapoznanie z figurą geometryczną – kołem, kwadratem
- doskonalenie wiedzy na temat znaków drogowych,
- poszerzanie wiedzy o bezpieczeństwie.
- utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych,
- współdziałanie w grupie,
- rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
- rozpoznawanie różnych gatunków drzew,
- rozwijanie zainteresowań badawczych,
- rozwijanie reakcji na zmiany dynamiczne.
PIOSENKA „ Znowu w przedszkolu”
Gdy odejdzie słoneczko, ciepłe lato
i wakacje już skończą się
wrócą dzieci do przedszkola,
bo w przedszkolu fajnie jest.
Ref: W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,
w naszym przedszkolu miło płynie czas.
Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,
więc tu z chęcią wraca każdy z nas.
Poznajemy literki i cyferki
i wierszyków uczumy się.
I śpiewamy, i tańczymy,
Tu jest piękny każdy dzień.
Tutaj zawsze koledzy, koleżanki
tak radośnie witają mnie.
Co dzień świetnie się bawimy.
Czy gdzieś będzie lepiej? Nie !
Wiersz pt. "Kolorowe znaki" K. Wiśniewski
Tatusiu , powiedz czemu na drogach
po obu stronach są ustawione te dziwne znaki w różnych kolorach:
żółte , niebieskie, białe, czerwone?
Widzisz , mój synku- słyszysz odpowiedź-
znaki dla ciebie tak zagadkowe
wszyscy kierowcy znają na pamięć,
bo to są właśnie ZNAKI DROGOWE.
Ich kształt i barwa oraz rysunek
namalowany na znaku tarczy
na wszystkich drogach całego świata
zawsze i wszędzie to samo znaczy.
Trójkąty żółte z brzegiem czerwonym
z rysunkiem czarnym jak pióra kawcze
mówią : „ Uważaj na mój rysunek !"
bo są to ZNAKI OSTRZEGAWCZE
A prostokąty oraz kwadraty,
te z tłem niebieskim ,stojące z gracją
INFORMACYJNE są to ZNAKI,
bo zawsze służą informacją.
Wiesz już dlaczego duzi i mali
znaki drogowe widują co dzień?
Żeby bezpiecznie z dróg korzystali:
każdy kierowca i każdy przechodzień .
Te duże koła z brzegiem czerwonym ,
które z daleka widać od razu,
„Nie wolno!” – krzyczą głosem donośnym,
bo to są właśnie ZNAKI ZAKAZU.
Mniejsze zaś koła z niebieską twarzą
i białą strzałką jak ptasi pazur ,
mówią stanowczą : „ Jedź, jak ci każę !”
Dlatego są to ZNAKI NAKAZU